מתנה

הפרדוקס האיראני



באיראן אומרים שישראל תושמד אם תתקוף. נשאלת השאלה, ואם ישראל לא תתקוף? מה אז יקרה? האם אחמדינג'ד יהיה ידיד חבר ואוהד של מדינת ישראל?
ללא ספק זה נשמע כמו פרדוקס. איראן מסובבת צנטריפוגות ומקימה כורים גרעיניים במטרה להשמיד את מדינת ישראל. זה לא סוד, וזה נאמר בפרהסיה לא פעם על ידי הגורמים הבכירים ביותר בממשל האיראני. אם העולם יניח לאיראן להמשיך בתהליך ללא הפוגה וללא כל הפרעה, סביר מאוד להניח שיגיע היום שבו תתקבל ההחלטה לשגר לעבר ישראל את הטילים המסוכנים ביותר שניתן לשגר לעבר מדינה ריבונית.
האמירה, שאם ישראל תתקוף היא תושמד, היא פרדוקס אחד גדול. יחד עם זאת נשאלת השאלה האם זהו תפקידה של מדינת ישראל לתקוף את הכור האיראני? אם נתבונן על ההיסטוריה הלא רחוקה, נגלה שהיינו בסיטואציה דומה אי שם בשנות ה 90 כאשר סאדם חוסיין איים לשגר טילים כימיים לעבר מדינת ישראל. למרבה המזל באותה התקופה שלט נשיא העונה לשם בוש, נשיא בעל יוזמה, ובעל ברית אמיתי למדינת ישראל. האומות המאוחדות הציבו אולטימטום לעיראק. כאשר האולטימטום פג, בוצעה תקיפה אמריקאית בעומק עיראק.
אלא שבסיטואציה הנוכחית הממשל האמריקני אינו ממהר להציב אולטימטום לאיראנים. אולי זה משהו שיקרה בעתיד, אבל נכון לעכשיו אין שום אולטימטום. מה שאומר שארצות הברית ככל הנראה אינה מתכננת לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים. לא בזמן הקרוב בכל אופן.
ישראל צריכה להתגונן, ולהגן על עצמה. ההסברה הישראלית צריכה לפעול במספר מישורים. ראשית ממישור הישיר מול ממשל אובאמה, והשפעה על סנאטורים אמריקניים. שנית צריכה להתקבל החלטה מהירה לפעול להסברה בעולם בכלל. ייתכן שיש מדינות שמנהיגהן בסתר ליבם מעדיפים שאיראן תתקוף את ישראל בנשק לקטל המוני, יחד עם זאת עלינו להסביר לעולם, שהיום זה ישראל ומחר זה הם.
מה בעצם רוצה אחמדינג'ד? בתחילה הוא דיבר על כך שישראל כובשת, וביקש החזרת שטחים לפלסטינים. הוא מבקש משהו שאפילו הפלסטינים עצמם אינם מבקשים, מכיוון שהם עצמם מבינים שבאיזשהו אופן הם כרוכים בנו, ואף תלויים במדינת ישראל. הוא מבקש להשמיד את היישות הציונית. קשה שלא לעשות את ההשוואה המתבקשת להמן הרשע, שרצה להשמיד לאבד ולהרוג את כל היהודים בממלכה, ולבסוף הוא עצמו נתלה. בשעה שזה הסוף שאנו מייחלים להמן של המאה ה 21, עדיין אין אנו יכולים לדעת איך כל זה יסתיים.

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....