מתנה

סתיו בישראל

הסתיו הוא אחד מארבע עונות השנה, ומהווה מעבר בין הקיץ לחורף. בתקופה זו הטמפרטורות החמות מתמתנות, רוחות מתחילות לנשב, עננים נאספים בשמיים, ומדי פעם ממטירים גשם על פני האדמה. היורה הוא הגשם הראשון, בדרך כלל מופיע בתקופה זו. העלים באילנות משנים צבעם לצהוב וחום, ומשירים אותם אל הקרקע, זוהי שלכת. התקופה נקראת גם שלהי הקיץ, כלומר סוף הקיץ.

כל ילד ישראלי יודע היטב שפריחת החצב מבשרת את בואו של הסתיו. וזה  מביא עמו את חודש תשרי ושנה יהודית חדשה. ראש השנה, יום כיפור ושמחת תורה, כולם חלים בעונת מעבר זו. פרח נוסף שמופיע בעונה זו הוא הסתוונית ששמה אף נגזר משם העונה. פתאום מופיעים החילזון והנחליאלי, ועופות נודדים נראים בשמי הארץ -  חסידות  שקנאים ועגורים.

מבשר הסתיו
היום הראשון של הסתיו הוא היום בו, הלילה והיום שווים באורכם, ואם שאלתם את עצמכם מתי מתחיל הסתיו בישראל, הרי שהוא מתחיל ב 21 בספטמבר. מכיוון שמדובר בתקופת מעבר קצרה, יש כאלה הטוענים שבישראל אין כזאת עונה אלא רק חורף וקיץ, אך כמובן זוהי טענה מופרכת. אפילו שעונה זו קצרה היא, עדיין נמשכת כחודשיים וחצי, ואין זה פרק זמן מבוטל.

האווירה הקיצית והקלילה המתחלפת ברוחות וחשרת עננים קודרים עוררה השראה בקרב משוררים ויוצרים, שכתבו שלל שירים יפים בנושא





5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....